Anonim

Az Egyesült Államok sürgősségi osztályai növekvő számban tapasztalják az emberek látszólag jóindulatú háztartási anyagok és könnyen elérhető vény nélküli termékek túladagolását - jelentetik a szakértők.

Mivel az opioidokra nagy hangsúlyt fektetnek, fontos, hogy az egészségügyi szolgáltatók tisztában legyenek azzal, hogy a közönséges anyagok potenciális veszélyt is jelentenek - mondta Marilyn Bulloch, PharmD, az Auburn Egyetem klinikai professzora az alabamai Tuscaloosa-ban.

Például, a fiatalokról ismert, hogy megemelik a fűszereket, például az őrölt szerecsendiót és a fahéjat, vagy beszívják azokat - mondta a Medscape Medical News.

De ezeknek a háztartási termékeknek a következményei nagyon károsak lehetnek - mondta Bulloch, aki moderálta az új gazemberek középpontjában: Túladagolás váratlan forrásokból című résztvevőt a Kritikus Egészségügyi Orvostudományi Társulat 2020-ban az Orlandóban.

"Ez nem olyan, mint az opioid-válság, ahol olyan nagy számú embert látunk, hogy nem tudsz segíteni, de észreveszed" - mutatott rá. "Ez inkább egy lassú csepegtetés."

Fontos, hogy megnyissuk a beszélgetést - mondta. "Új lehetőségek és új módszerek vannak a függőség kialakulásához."

Az emberek nem gondolják, hogy a természetes termékek nem biztonságosak vagy potenciálisan veszélyesek, de a fűszerek határozottan vannak.

"Az emberek nem gondolják, hogy a természetes termékek nem biztonságosak vagy potenciálisan veszélyesek, de a fűszerek határozottan vannak" - mondta Kelly Johnson-Arbor, MD, a washingtoni nemzeti főváros mérgezés-ellenőrzési központ komédiaigazgatója, aki a fűszerek veszélyével foglalkozott. az ülés alatt.

"Sok különböző dolog okozhat hallucinációkat, és ugyanolyan pszichoaktív tulajdonságokkal rendelkezik, mint a szerecsendió" - mondta a Medscape Medical News-nak. "Egészségügyi szolgáltatókként azon a hallucinogén utcai gyógyszereken gondolkodunk, amelyek kint vannak, és nem feltétlenül az, hogy ez a személy szerecsendiót evett."

Az Internet könnyedén hozzáférhet az ezekkel az anyagokkal kapcsolatos információkhoz, például hogy hogyan lehet magasra emelkedni, mennyit kell tartani, és milyen tünetekre számíthat.

A "fahéj kihívás" vírusos lett néhány évvel ezelőtt, miután az emberek elkezdtek videókat közzé tenni arról, hogy őrölt fahéjat esznek, anélkül, hogy bármit isznának a közösségi médiában. A fulladás okozta cellulóz-fahéjszálak bejuthatnak a tüdőbe és tartós tüdőgyulladást okozhatnak. A őrület csúcspontjában a sürgősségi osztályok sok fahéjas kihívót észleltek tartós köhögéssel - jelentette be Johnson-Arbor.

A vaníliakivonat, amely legalább 35% alkoholt tartalmaz - ugyanúgy, mint a tequila - káros lehet. Egy 50 kg súlyú tinédzser beleeshet egy 2 uncia üveg vaníliakivonatba, és egy 10 kg-os kisgyermek egy evőkanál alatt mérgező lehet.

"Vannak olyan intoxikációs források, amelyek hosszantartó vagy veszélyes tüneteket okozhatnak" - mondta Johnson-Arbor. De "a szülők nem gondolják, hogy ezek mérgezőek".

A sürgősségi osztályok túladagolást tapasztalnak a vény nélkül kapható szintetikus gyógyszerekkel kapcsolatban is - mondta Megan Musselman, a PharmD, a Missouri állambeli North Kansas City Kórház kritikus ellátású klinikai gyógyszerésze, aki az ülés során antidiarrhealisakról beszélt.

Az embereknek opiát-túladagolás tünetei vannak, de székrekedés és súlyos gyomor-bél problémák merültek fel, mert túl sokat vettek a antidiarrhealis loperamidból (Imodium).

A loperamid kémiai szerkezete hasonló az opioidokéhoz, de a visszaélési lehetőségeket alacsonynak tartották. Nagy mennyiségben (50–100 kapszula) történő alkalmazás esetén azonban veszélyes lehet, szívritmuszavart, szívtoxikust és akár hirtelen szívhalált is okozhat - jelentette Musselman. A loperamid nagy adagjai a cimetidinnel (Tagamet) kombinálva, amelyeket gyomorégéshez használnak, átjuthatnak a vér-agy gáton és eufóriát okozhatnak.

Mivel "szigorúbb korlátozások vannak az opioidok felírására és az opioid járvány leküzdésére, az embereknek sokkal nehezebb megszerezni ezeket a gyógyszereket visszaélés céljából" - magyarázta. Tehát az emberek most vásárolnak loperamidot a gyógyszertárban, vagy azért, hogy csökkentsék az elvonási tüneteket, amikor megpróbálják elválasztani magukat az opioid gyógyszerektől, vagy hogy magasra váljanak.

"Szerintem fontos, hogy az egészségügyi szolgáltatók tudják, hogy ezt ugyanúgy kell kezelnünk, mint az opioid járványt" - mondta a Medscape Medical News. "Ezeknek az embereknek segítségre van szükségük a rehabilitációhoz és a megfelelő elvonási menedzsmenthez."

Az ülés során megvitatott további "gazemberek" a szemcseppek (Visine), az antihisztamin-difenhidramin (Bendaryl) és az antipszichotikus kvetiapin (Seroquel).

Bulloch és Johnson-Arbor szerint a legális anyagok visszaélésével kapcsolatos adatok és statisztikák korlátozottak. Az irodalom nagy része esettanulmányokból származik. Lehet, hogy a sürgősségi osztály munkatársai nem jelentették azt, amelyet önálló eseménynek tartanak, de ezek az események valóban széles körben elterjedtek.

"Nyitottnak kell lennünk azok számára, akik új dolgokat kísérleteznek" - mondta Bulloch. "Ahogy az opioid járvány erősödik, az emberek más lehetőségeket is felvehetnek."

A Kritikus Egészségügyi Orvostudományi Társaság (SCCM) 2020 Kritikus Ellátási Kongresszusa. Bemutatva: 2020. február 17.

Kövesse a Medscape-t a Facebook-on, a Twitter-en, az Instagram-on és a YouTube-on